söndag 7 mars 2010

Stackars alla 107-åringar!


Jag tänkte skaffa ett konto på Aftonbladet.se så att jag kan kommunicera med Alex lite. Fråga om mediastrategier och liknande.

Och om jag nu måste börja som skvallerjournalist kan han kanske snacka in mig. På Se & Hör. Som tack för att min blogg kretsar ju kring honom kan man säga.

Hur som helst. När jag skulle välja vilket år jag är född tog det en väldig tid eftersom första angivna år var 1904. Fördelen med så många år att välja bland gör att jag, som 30-plussare, kände mig väldigt ung. 

Men alltså hur många 106-åringar finns det som registrerar sig på Aftonbladet.se? 100 år borde ju vara en rimlig gräns. Att första angivna år är 1910 istället för 1904. Eller skulle Aftonbladet kunna åka dit för diskriminering av alla 100+-are? Men tänk om det finns någon 107-åring som skulle vilja regga konto på Aftonbladet. Skulle han då alltså bli tvungen att ljuga om sin ålder för att få skapa ett konto?

Knivig fråga!

Nu har jag i alla fall ett konto och ska omedelbart försöka komma i kontakt med Herr Schulman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar