måndag 8 mars 2010

Mesigt jag vet!

Jag är fånig! Ibland. Som idag.

Det var min lediga eftermiddag. Då min sambo hämtar barnen på dagis och jag planerade att dra till mitt gym och träna. Jag sprang och sprang på löpbandet tills jag var alldeles svettig. Nu är det slut på soffpotatislivet och dietkurer som ändå inte fungerar! Så duschade jag snabbt och gick till ett närliggande kafé för att dricka en kopp te och läsa tidningen.

Då pep det till i min iPhone. Kollegan K och jag skulle ju träna tillsammans klockan fyra. Och där satt jag helt nytränad och klar klockan kvart i fyra.

Pinsamt nog sa jag inte att jag hade tränat utan körde ett pass till. Hon tycker nämligen redan att jag är lite tankspridd. Jag var dock lite rädd att någon skulle fråga varför jag tränar. Duschar. Och sedan tränar lite mer. Lyckligtvis var det ingen som sade något.

Jag bor ju i Stockholm. I Sverige! Och här pratar ju inte folk med varandra! Bara de sinnesrubbade...

1 kommentar: