måndag 8 mars 2010

Grundkurs i somaliska

Om jag inte får jobbet efter intervjun idag så finns följande alternativ:

1. Norskspråkig nöjesskribent.
Norska är ju säkert inte så svårt att lära sig men jag har ju småbarn så mina kunskaper om nöjesbranschen är i dagsläget så gott som obefintliga.

2. Vass skribent och sann nätverkare med start omgående.
Hemsk benämning. Det enda som fattas i denna jobbannons är ordet "hungrig". Urk! Vill inte ens söka för start omgående brukar även betyda avslut omgående i journalistbranschen!

3. Sommarvikarie på SvD.
Kan inte tala om varför jag inte kan söka detta jobb. Det är hemlighetsstämplat.

4. Reporter, producent mm på Sveriges Radio
Värsta vrakjobbet! För några av tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid ...för alla de
journalister som talar romani, somaliska och albanska!

Men ansökningstiden går inte ut förrän om 25 dagar så jag har gott om tid att hinna lära mig somaliska!

Det här verkar ju inte så svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar