måndag 8 mars 2010

Nu förstår jag varför de jagar mig med blåslampa!


Fel och fusk för 16,4 miljarder på Försäkringskassan!

Nu förstår jag plötsligt varför de har varit helt galna och jagat mig med blåslampa för den där halva vab-dagen som var felaktig. De vill ha tillbaka sina pengar! Sina 200 kronor (eller vad det nu kan tänkas vara).

Det handlade nämligen om en 1/4-dag "vård av barn" och inte en halv dag som jag så slarvigt råkat skriva. Naturligtvis var det ju inte meningen att det skulle bli fel. Det råkade bara bli så. Men det hävdar väl alla.

Mest anmärkningsvärt är det ju dock att FK upptäckte att jag hade gjort fel och rättade till det. Och hurra! De sparade till och med lite pengar på grund av felet som rättades till. Även om antalet telefonsamtal och brev för att reda ut röran nästan kostade lika mycket.

Nu har de bara drygt 16 miljarder till att leta rätt på... Heja Försäkringskassan!

5 kommentarer:

  1. Jag tror du menar 16 miljarder....

    SvaraRadera
  2. Oj då ja det gör jag för så mycket har jag inte förskingrat :-)!

    SvaraRadera
  3. Kan inte fatta att de jaga dej för så lite pengar. Sjukt att lägga resurser på så lite men npnstans ska de väl börja?

    SvaraRadera
  4. Bra att alla som fuskar får betala tillbaka. Liten summa i ditt fall men vadå Tycker du att du skall slippa granskning för att du är dålig på att fylla i papperen rätt. Eller står du över alla andra dödliga?
    Fusk får alla betala för även de som inte fuskar. Jag vill inte gynna egoistiska svin. Så enkelt är det

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte att det var jättebra att jag kunde betala tillbaka men önskar att det var lite enklare att upptäcka eventuella fel.

    Jag vill inte heller gynna "egoistiska svin"! Så det så!

    SvaraRadera