söndag 7 mars 2010

Schulman på Wikipedia

På Wikipedia står det att Alex är en svensk författare, medieentreprenör, journalist och sist men inte minst bloggare.

Hur fungerar Wikipedia? Får man lägga ut information själv? Kan jag skriva in mig själv som chefredaktör på någon cool tidning. Typ Vogue?

Det står i alla fall att Alex Schulman lade ner sin blogg den 1 oktober 2007 eftersom "bloggkataktären Alex Schulman har gjort sig skyldig till saker som jag själv finner motbjudande", direkt citerat Alex Schulman.

Det är ju bra att man kan göra så! Man startar en blogg. Den blir superpoppis och när man sedan får skit för att man baktalat en kollega så pratar man om sig själv i tredje person och skyller allt på bloggkataktären som tydligen inte alls är en själv.

Så nu vet ni! 

När (inte om) min blogg klättrar på topplistorna på grund av att jag på modernt vis bloggbråkat med Katrin Zytomierska, då kanske jag helt plötsligt börjar prata om mig själv i tredje person och försvinner från bloggosfären.

Men tills dess säger jag: på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar